Colòmbia, exposició fins 5/4/21

Aquesta exposició sorgeix en el context del conflicte armat Colòmbia i les negociacions de pau entre la guerrilla de les FARC i el govern colombià que van portar a posar fi a 52 anys de guerra el novembre de 2016.

El periodista i fotògraf Javier Sulé, que passa llargues temporades en aquest país, ha volgut mostrar-nos les dificultats de construir la pau en una societat on no tenen record.

La mostra s’articula a partir de 6 blocs temàtics: les víctimes; el valor de la resistència; la fi de les FARC; la transició de la insurgència a la vida civil; el difícil camí de la construcció de la pau; i un país somiat.

Colòmbia no sap el què significa viure en pau des de fa moltíssims anys. Especialment virulentes han estat les últimes dècades, quan els enfrontaments entre guerrillers, paramilitars i exèrcit van deixar prop de 8 milions de víctimes sota diferents modalitats de violència: desplaçament forçat, assassinats i massacres, segrest, mutilacions per mina, desapareguts o violència sexual. Interessos polítics i econòmics relacionats amb el petroli, la mineria i l’agroindústria van utilitzar també aquesta guerra per arrabassar les terres a milers de camperols.

Per a més informació si us plau pots trucar al 937695102 o enviar correu electrònic a: visitmutur@calella.cat