Patufet, on ets? Aureli Capmany (1868-1954)”

Aureli Capmany Farrés neix a Barcelona el 26 de febrer de 1868, a l’antic carrer de Joan de Montjuïc, al barri del Born, fill d’un matrimoni de nouvinguts a la ciutat, amb botiga i obrador de cistelleria. El pare, Pau Capmany, procedeix de Rubí, i la mare, Maria Farrés, de Sant Boi per part de pare i de la Garriga per part de mare.

Aureli Capmany és cisteller, barceloní, músic, actor, cantor, mestre i autodidacte. Conferenciant, historiador i arxiver. Rondallaire, narrador, amant de la dansa, aficionat al teatre, l’òpera, la música i els titelles. Aprenent, activista de la cultura, fundador d’associacions, soci de nombroses entitats. Pensador, impulsor, creador i responsable de projectes culturals. Seriós i irònic, casat, afillat i amb vida de solter, gran conversador i noctàmbul. Tafaner, burleta, enginyós, irònic, lector, liceista, educat, rialler, independent, constant, treballador, divertit, seriós, autònom.

Després d’una vida farcida d’activitats, propostes culturals i ciutadanes, publicacions i col·laboracions amb entitats, Aureli Capmany Farrés mor a Barcelona el dia 9 d’octubre de 1954.

L’any 1903, en una reunió d’amics al Foment Autonomista Català, sorgeix el projecte d’editar una publicació adreçada al públic infantil, revista que serà batejada amb el nom d'”En Patufet”. L’objectiu és entretenir tot formant i educant, alhora que es forneix els infants de coneixements.